Minden, ami írás, vagy azzal kapcsolatos.

Írjunk kreatívan, éljünk kreatívan!

Írjunk kreatívan, éljünk kreatívan!

A tükör mögül

2022. november 15. - agnessza

Honnan jöttem?

Mindig is voltam. Ott lebegtem milliárdnyi idegsejt rejtett bugyraiban. Ott, ahol a lélek és a szellem találkozik az agytevékenység során. Egyszer azonban kezdtem alakot ölteni gondolatok formájában. Ott várakoztam pár töredékes darabban a megvalósulás határán, az emlékezet tasakjaiban, míg össze nem gyűjtöttek. Ehhez kellett egy adag elhatározás, kitartás és még valami, ami nélkül nem lehettem volna: alkotó erő. De szerencsésen megszülettem, lassan bontakoztam ki, jelenetről jelenetre, de már tudtam, mivé válok és miért vagyok. Könyvvé lettem, mely egy történetet mesél el. Egy lány és egy fiú együtt kutat, hogy felfedjenek egy történetet, ami egy rejtélybe burkolódzik.

borito_final_novum.jpg

Miért kellett létrejönnöm?

El kellett mesélnem, milyen érzés, mikor a fiatalkori álmok megváltoznak a felnőtté válás küszöbén. Vallanom kellett arról, hogy két generáció eltéréssel mennyire érthető egy történelmi korszak és annak mozgatórugói. Be szerettem volna számolni arról, milyen terveik lehetnek a mai fiataloknak, ha jobbá szeretnék tenni a világot. Szívesen regéltem három szív különböző frekvenciájú dobbanásairól, melyek mélyen megpendítik a bennünk rejlő érzelmi húrokat. Az volt a szándékom, hogy a magyar nyelv gazdagságát kihasználva eljátsszam a szavak kifejező erejével és olyan összetételeket és társításokat tolmácsoljak, melyek megmozgatják a képzeletet.

Kinek szántak?

Mindenkinek, aki szereti a kalandokat, aki szívesen tenné próbára magát a logika útvesztőin, hogy kibontson egy rejtélyt, ahogy azt a szereplők is teszik. Bárki élvezheti az általam nyújtott felhőtlen kikapcsolódást, ami az érzelmi ráhagyatkozás nyomán keletkezik. Megtalálja bennem a számítását az is, aki mélyebb merengésekre is hajlamos. Rátalálhat általam pár gyöngyszemre a társadalomtudományok iránt érdeklődő elme is. Ha már eleged lenne a sablonos romantikus történetekből, ahol csak az érzelmi vívódások kétdimenziós tere látható, akkor próbáld ki a sokdimenziós valóságot általam.

Miről mesélek?

Egy lányról, aki Nővé érik a történet végére. Aki felfedezi magában a kalandvágyó, karakán nőt. Ezen a ponton azonban döntenie kell. Mit választ vajon: egy olyan kapcsolatot, ami olyan, mint egy kandalló, vagy egy tűzhányóra vágyik? Egy fiúról, aki Férfiként hagyja el lapjaim színtereit. De hova tart? Azt én még nem tudom, csak annyiban vagyok bizonyos, hogy jutott el idáig. A tét nélküli létből az aggodalmak csapdájáig. A gondtalanság fölényétől a kételyek világába, ahol hamar elbukhat. Szólok még egy tolakodó harmadikról is, akiben lelki viharok dúlnak, de a felszín akár jegesen sima is maradhat nála. Mit kezd vajon vert helyzetével? Képes építkezni és olyan értékeket magáévá tenni, amikre nem tanította senki? Pusztán a szeretet ereje elég segítség neki ehhez?

akonyv_blogra.jpg

Mit ígérhetek?

Izgalmat, kalandokat: szurdokot, megsárgult, elaggott könyvlapokra vésett üzenetet, cipőtalpból kibányászott gyémántot, törött sörösüvegből lett fegyvert, a múlt árnyékában rejtőzködő kémeket, alpesi utazást golyófüttyel kísérve. Mély érzelmeket: bimbózó óvatos szerelmet, a karrier oltárán feláldozott kapcsolatot. Érett szerelmet, mely a közös érdeklődés bázisára épít. Gyötrődő vágyakozást, amit csak az elengedés teljesíthet be. Folyosói ölelkezést, ami ezer darabra szakítja a már megszőtt vásznat. Versekbe szedett pillanatokat, melyek kimerevítik az érzelem-prizmák pillanatképeit. Filozófiai gondolatokat: társadalomelméleti fejtegetést, oktatáspolitikai tervezetet, néplélektant, oral history-t – mindezt könnyed formában, történetbe ágyazva. Egyedi írói stílust: sejtelmes előre utalásokat, találó hasonlatokat, szimbólumrendszereket, elvont másodlagos jelentésrétegeket, sok kibontani való gondolatot.

Mit ne várj tőlem?

Ne követelj tőlem mindent azonnal, kérlek adj időt nekem, hogy megmutathassam, mi minden rejlik bennem. Hiába keresel bennem neveket, azokkal nem szolgálhatok. De kiaggatott címke nélkül is érezni fogod a lényeget, amit úgysem a név örökít meg. Szereplőim az egyetemesség felé mutatnak, ezért nincsenek tulajdonneveik. Ne várd, hogy a végén minden kérdésedre válaszoljak. A válaszok benned rejlenek. És egy esetleges gyermekemben, ha rászánom magam és utódokat hagyományozok a nagyérdeműre.

Zárszavam: Rátok testálom a kreativitást, melynek nyomán létrejöttem, örömmel adom át nektek, ha megtiszteltek azzal, hogy megvásároltok és elolvastok .

Közvetlen link a könyvhöz:

 

https://www.lira.hu/hu/konyv/tovabbi-konyveink/a-tukor-mogul

 

A bejegyzés trackback címe:

https://irjunkkreativan.blog.hu/api/trackback/id/tr9117977852

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása